Викторина за 11. класИнститут за български език

Викторина под формата на презентация, в която участниците отговарят на въпроси от шест категории: пароними, чужди думи, фразеологизми, семантични отношения, правопис и граматика. Играта се състои от четири кръга, като въпросите от всеки кръг носят различен брой точки: 50, 75, 100 и 150. Включени са и две игри с публиката, както и три игри, в които отборите могат да получат допълнителни точки. Езиковите задачи във викторината са разработени в рамките на проекта „Написаното остава. Пиши правилно!“ към дейността на Българската академия на науките „Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с младите таланти“.

 за групова извънкласна работа
 компютър, проектор
занимателна игра 11. клас

Викторина за 4. и 5. класИнститут за български език

Викторина под формата на презентация, в която участниците отговарят на въпроси от шест категории: значение на думите, чужди думи, поговорки, синоними и антоними, правопис и граматика. Играта се състои от четири кръга, като въпросите от всеки кръг носят различен брой точки: 50, 75, 100 и 150. Включени са и три игри с публиката, както и игра, в която отборите могат да получат допълнителни точки. Езиковите задачи във викторината са разработени в рамките на проекта „Написаното остава. Пиши правилно!“ към дейността на Българската академия на науките „Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с младите таланти“.

 за групова извънкласна работа
 компютър, проектор
занимателна игра 4. клас, 5. клас

Викторина за 6. и 7. класИнститут за български език

Викторина под формата на презентация, в която участниците отговарят на въпроси от шест категории: пароними, чужди думи, фразеологизми, семантични отношения, правопис и граматика. Играта се състои от четири кръга, като въпросите от всеки кръг носят различен брой точки: 50, 75, 100 и 150. Включени са и три игри с публиката, както и игра, в която отборите могат да получат допълнителни точки. Езиковите задачи във викторината са разработени в рамките на проекта „Написаното остава. Пиши правилно!“ към дейността на Българската академия на науките „Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с младите таланти“.

 за групова извънкласна работа
 компютър, проектор
занимателна игра 6. клас, 7. клас

Викторина за 6. и 7. класИнститут за български език

Викторина под формата на презентация, в която участниците отговарят на въпроси от шест категории: пароними, чужди думи, фразеологизми, семантични отношения, правопис и граматика. Играта се състои от четири кръга, като въпросите от всеки кръг носят различен брой точки: 50, 75, 100 и 150. Включени са и четири игри с публиката. Езиковите задачи във викторината са разработени в рамките на проекта „Написаното остава. Пиши правилно!“ към дейността на Българската академия на науките „Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с младите таланти“.

 за групова извънкласна работа
 компютър, проектор
занимателна игра 6. клас, 7. клас

Минало неопределено времеИнститут за български език

Подпомага преподаването на минало неопределено време в шести клас. Материалът е използван по време на проекта „Заедно напред!” в три български училища. По време на урока учениците могат да пишат върху бяла дъска, върху която се прожектира.

 за преподаване на нов урок
 компютър, проектор
урок 6 клас

Пет теста за 4. клас по модела на матуратаИнститут за български език

Тестовете, създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“, са предназначени за проверка на знанията и уменията на учениците по български език и литература, придобити в края на IV клас. Те са подходящи за последните месеци от обучението в IV клас и за първите в V клас. Може да се използват както за работа в клас, така и за самоподготовка на учениците за националното външно оценяване. Всички тестове са изградени от два компонента – диктовка с общ набор от критерии и тестова част с отворени и затворени отговори. Задачите с избор на правилен отговор са с три възможни отговора. Максималният брой точки от двата компонента е 20. За улеснение на проверяващия след всеки тест са поместени верните отговори и критериите за оценка. Приложена е и скала за оценяване. Скалата за оценяване е приравнена към 20 точки и е единна за всички публикувани тестове. Максималният брой точки от диктовката е 6, а от втория компонент – 14. Приложените критерии за оценка на диктовката включват правописни правила, описани в учебните програми от I до IV клас (https://www.mon.bg/bg/28). Тестовете следват модела на матурата, зададен от Министерството на образованието и науката. Вторият компонент съдържа 11 въпроса по български език и по литература.

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
тест 4. клас

Пет теста за 4. клас по модела на националното външно оценяванеИнститут за български език

Тестовете, създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“, са предназначени за проверка на знанията и уменията на учениците по български език и литература, придобити в края на IV клас. Те са подходящи за последните месеци от обучението в IV клас и за първите в V клас. Може да се използват както за работа в клас, така и за самоподготовка на учениците за националното външно оценяване. Всички тестове са изградени от два компонента – диктовка с общ набор от критерии и тестова част с отворени и затворени отговори. Задачите с избор на правилен отговор са с три възможни отговора. Максималният брой точки от двата компонента е 20. За улеснение на проверяващия след всеки тест са поместени верните отговори и критериите за оценка. Приложена е и скала за оценяване. Скалата за оценяване е приравнена към 20 точки и е единна за всички публикувани тестове. Максималният брой точки от диктовката е 6, а от втория компонент – 14. Приложените критерии за оценка на диктовката включват правописни правила, описани в учебните програми от I до IV клас (https://www.mon.bg/bg/28). Тестовете са структурирани изцяло по модела, зададен от Министерството на образованието и науката. Вторият компонент е съставен от въпроси с отворен и затворен отговор по български език и литература, опиращи се на втори, допълнителен текст. Критериите също са съобразени с тези, прилагани досега при външното оценяване след IV клас.

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
тест 4. клас

Пет теста за 4. клас – диктовка и 10 въпроса по езикознаниеИнститут за български език

Тестовете, създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“, са предназначени за проверка на знанията и уменията на учениците по български език и литература, придобити в края на IV клас. Те са подходящи за последните месеци от обучението в IV клас и за първите в V клас. Може да се използват както за работа в клас, така и за самоподготовка на учениците за националното външно оценяване. Всички тестове са изградени от два компонента – диктовка с общ набор от критерии и тестова част с отворени и затворени отговори. Задачите с избор на правилен отговор са с три възможни отговора. Максималният брой точки от двата компонента е 20. За улеснение на проверяващия след всеки тест са поместени верните отговори и критериите за оценка. Приложена е и скала за оценяване. Скалата за оценяване е приравнена към 20 точки и е единна за всички публикувани тестове. Максималният брой точки от диктовката е 6, а от втория компонент – 14. Приложените критерии за оценка на диктовката включват правописни правила, описани в учебните програми от I до IV клас (https://www.mon.bg/bg/28). Настоящите пет теста съдържат по 10 въпроса само от сферата на езикознанието, като не са базирани върху предварително зададен текст.

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
тест 4. клас

Пет теста за 4. клас – диктовка с въпроси към нея и въпроси по езикознаниеИнститут за български език

Тестовете, създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“, са предназначени за проверка на знанията и уменията на учениците по български език и литература, придобити в края на IV клас. Те са подходящи за последните месеци от обучението в IV клас и за първите в V клас. Може да се използват както за работа в клас, така и за самоподготовка на учениците за националното външно оценяване. Всички тестове са изградени от два компонента – диктовка с общ набор от критерии и тестова част с отворени и затворени отговори. Задачите с избор на правилен отговор са с три възможни отговора. Максималният брой точки от двата компонента е 20. За улеснение на проверяващия след всеки тест са поместени верните отговори и критериите за оценка. Приложена е и скала за оценяване. Скалата за оценяване е приравнена към 20 точки и е единна за всички публикувани тестове. Максималният брой точки от диктовката е 6, а от втория компонент – 14. Приложените критерии за оценка на диктовката включват правописни правила, описани в учебните програми от I до IV клас (https://www.mon.bg/bg/28). Настоящите пет теста базират част от своите въпроси върху първия компонент, т.е. върху текста на диктовката. Всичките 10 въпроса са свързани с изучаваното в IV клас по български език.

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
тест 4. клас

Пет теста за 4. клас – диктовка с въпроси към нея и въпроси по езикознаниеИнститут за български език

Тестовете, създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“, са предназначени за проверка на знанията и уменията на учениците по български език и литература, придобити в края на IV клас. Те са подходящи за последните месеци от обучението в IV клас и за първите в V клас. Може да се използват както за работа в клас, така и за самоподготовка на учениците за националното външно оценяване. Всички тестове са изградени от два компонента – диктовка с общ набор от критерии и тестова част с отворени и затворени отговори. Задачите с избор на правилен отговор са с три възможни отговора. Максималният брой точки от двата компонента е 20. За улеснение на проверяващия след всеки тест са поместени верните отговори и критериите за оценка. Приложена е и скала за оценяване. Скалата за оценяване е приравнена към 20 точки и е единна за всички публикувани тестове. Максималният брой точки от диктовката е 6, а от втория компонент – 14. Приложените критерии за оценка на диктовката включват правописни правила, описани в учебните програми от I до IV клас (https://www.mon.bg/bg/28). Настоящите пет теста се основават на текста за диктовка, като включват и допълнителни въпроси. Общият брой въпроси от втория компонент е 10, като всички те са изцяло обвързани с материала по български език.

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
тест 4. клас

Пет теста за 4. клас – диктовка с въпроси към нея и въпроси по езикознание и литературознаниеИнститут за български език

Тестовете, създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“, са предназначени за проверка на знанията и уменията на учениците по български език и литература, придобити в края на IV клас. Те са подходящи за последните месеци от обучението в IV клас и за първите в V клас. Може да се използват както за работа в клас, така и за самоподготовка на учениците за националното външно оценяване. Всички тестове са изградени от два компонента – диктовка с общ набор от критерии и тестова част с отворени и затворени отговори. Задачите с избор на правилен отговор са с три възможни отговора. Максималният брой точки от двата компонента е 20. За улеснение на проверяващия след всеки тест са поместени верните отговори и критериите за оценка. Приложена е и скала за оценяване. Скалата за оценяване е приравнена към 20 точки и е единна за всички публикувани тестове. Максималният брой точки от диктовката е 6, а от втория компонент – 14. Приложените критерии за оценка на диктовката включват правописни правила, описани в учебните програми от I до IV клас (https://www.mon.bg/bg/28). Настоящите пет теста се състоят от дванайсет тестови задачи, включващи езиковедски и литературни въпроси. Включен е един текст – този на диктовката, като част от въпросите от втория компонент се базират именно на него.

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
 компютър
тест 4. клас