Викторина за 11. класИнститут за български език

Викторина под формата на презентация, в която участниците отговарят на въпроси от шест категории: пароними, чужди думи, фразеологизми, семантични отношения, правопис и граматика. Играта се състои от четири кръга, като въпросите от всеки кръг носят различен брой точки: 50, 75, 100 и 150. Включени са и две игри с публиката, както и три игри, в които отборите могат да получат допълнителни точки. Езиковите задачи във викторината са разработени в рамките на проекта „Написаното остава. Пиши правилно!“ към дейността на Българската академия на науките „Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с младите таланти“.

 за групова извънкласна работа
 компютър, проектор
занимателна игра 11. клас

Викторина за 4. и 5. класИнститут за български език

Викторина под формата на презентация, в която участниците отговарят на въпроси от шест категории: значение на думите, чужди думи, поговорки, синоними и антоними, правопис и граматика. Играта се състои от четири кръга, като въпросите от всеки кръг носят различен брой точки: 50, 75, 100 и 150. Включени са и три игри с публиката, както и игра, в която отборите могат да получат допълнителни точки. Езиковите задачи във викторината са разработени в рамките на проекта „Написаното остава. Пиши правилно!“ към дейността на Българската академия на науките „Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с младите таланти“.

 за групова извънкласна работа
 компютър, проектор
занимателна игра 4. клас, 5. клас

Викторина за 6. и 7. класИнститут за български език

Викторина под формата на презентация, в която участниците отговарят на въпроси от шест категории: пароними, чужди думи, фразеологизми, семантични отношения, правопис и граматика. Играта се състои от четири кръга, като въпросите от всеки кръг носят различен брой точки: 50, 75, 100 и 150. Включени са и четири игри с публиката. Езиковите задачи във викторината са разработени в рамките на проекта „Написаното остава. Пиши правилно!“ към дейността на Българската академия на науките „Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с младите таланти“.

 за групова извънкласна работа
 компютър, проектор
занимателна игра 6. клас, 7. клас

Езикови задачи за пети клас 2019Институт за български език

Институтът за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ предлага езикови задачи за пети клас върху гатанка от поета Асен Разцветников, публикувана в книгата „Чудесии, дяволии, залисии“. Включени са 10 въпроса, които са базирани върху учебен материал от предходните учебни години. Поредността на въпросите следва поредността на изреченията в гатанката, като някои въпроси може да се отнасят към повече от едно изречение. В някои от задачите трябва да се препишат части от изречение, за да се даде верният отговор, а в други има четири предложения, от които трябва да се избере правилното. Езиковите задачи „Опознай българския език!“ имат за цел да провокират интереса на българските петокласници към четенето и българския език, като едновременно с това насърчат любопитството им и стремежа им към придобиване на нови знания. Подходящи са за края на четвърти или началото на пети клас. Езикови задачи за пети клас могат да бъдат решавани както по традиционния начин, така и в интернет (http://ibl.bas.bg/opoznay_balgarskiya_ezik/).

 за самостоятелна извънкласна работа, за упражнения в клас
занимателна игра, задача 5 клас, 4 клас

Езикови задачи за седми клас 2019Институт за български език

Институтът за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ предлага езикови задачи за седми клас върху адаптиран откъс от книгата „Баба праща поздрави и се извинява“ от Фредрик Бакман. Включени са 10 въпроса, които се опират на учебния материал от предходните учебни години. Поредността на въпросите следва поредността на изреченията в текста, като някои въпроси може да се отнасят към повече от едно изречение. В някои от задачите трябва да се препишат части от изречение, за да се даде верният отговор, а в други има четири предложения, от които трябва да се избере правилното.\r\nЕзиковите задачи „Опознай българския език!“ имат за цел да провокират интереса на българските седмокласници към четенето и българския език, като едновременно с това насърчат любопитството им и стремежа им към придобиване на нови знания. Подходящи са за края на шести или началото на седми клас.\r\nЕзикови задачи за седми клас могат да бъдат решавани както по традиционния начин, така и в интернет (http://ibl.bas.bg/opoznay_balgarskiya_ezik/

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
занимателна игра, задача 7 клас, 6 клас

Езикови задачи за шести клас 2019Институт за български език

Институтът за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ предлага езикови задачи за шести клас върху откъс от книгата „Малкият принц“ на Антоан дьо Сент-Екзюпери. Включени са 10 въпроса, които се опират на учебния материал от предходните учебни години. Поредността на въпросите следва поредността на изреченията в текста, като някои въпроси може да се отнасят към повече от едно изречение. В някои от задачите трябва да се препишат части от изречение, за да се даде верният отговор, а в други има четири предложения, от които трябва да се избере правилното. Езиковите задачи „Опознай българския език!“ имат за цел да провокират интереса на българските шестокласници към четенето и българския език, като едновременно с това насърчат любопитството им и стремежа им към придобиване на нови знания. Подходящи са за края на пети или началото на шести клас. Езикови задачи за шести клас могат да бъдат решавани както по традиционния начин, така и в интернет (http://ibl.bas.bg/opoznay_balgarskiya_ezik/

 за упражнения в клас, за самостоятелна извънкласна работа
занимателна игра, задача 6 клас, 5 клас