Уеббазирани експерименти в областта на опосредстваното рецептивно многоезичие
Ирина Щенгер, Таня Августинова
Институт за лингвистични изследвания и езикови технологии
Саарландски университет ─ Германия
Резюме
Статията представя резултати от уеббазиран експеримент в областта на междуезиковaта разбираемост чрез опорен език мост. Пред немскоговорещи участници без никакви предварителни познания по български език е поставена задачата да преведат
писмени български стимули в онлайн режим, като се опират на евентуални познания по руски език. На тази емпирична база е възможно изследването на избрани субективни (индивидуални) и обективни (лингвистични) предпоставки за успех в опосредстваното рецептивно многоезичие. Сред най-важните предиктори попадат умението за четене на руски език и ортографическата дистанция между руските и българските сродни думи.
Ключови думи: уеббазирани експерименти, рецептивно многоезичие, български, немски, руски
