Езиковите задачи са създадени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ при Българската академия на науките във връзка с различни инициативи като Европейския ден на езиците, организиран от Съвета на Европа, Националната седмица на четенето, организирана от Министерството на образованието и науката, и др.
Езикова игра „Играй с думите“ 2015
„Играй с думите“ е образователна игра, чиято цел е насърчаване на грамотността и езиковата култура. Играта е организирана в пет тематични кръга, които включват по 20 езикови задачи, а даден участник може да се включи на всеки отделен етап. Организира се от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ при БАН.
Езикова игра „Играй с думите“ 2016
„Играй с думите“ е образователна игра, която е посветена на първия учебен ден. Организира се за втора година от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ при Българската академия на науките. Играта се провежда на уебсайта на Института и в нея може да участва всеки, който иска да провери знанията си или му е интересно да се занимава с езикови въпроси.
Езикова игра „Играй с думите“ 2017
„Играй с думите“ е образователна игра, която е посветена на Международния ден на грамотността (8 септември) и първия учебен ден. Организира се за трета година от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ при Българската академия на науките. Играта се провежда на уебсайта на Института и в нея може да участва всеки, който иска да провери знанията си или му е интересно да се занимава с езикови въпроси.
Езикови задачи „Опознай българския език!“ 2019
Институтът за български език предлага езикови задачи за пети, шести и седми клас, които могат да бъдат решавани както по традиционния начин, така и в интернет. Езиковите задачи „Опознай българския език!“ са формулирани върху кратък откъс от известно произведение или гатанка. Предназначението на езиковите задачи е да провокират интереса на българските ученици към четенето и българския език, като едновременно с това насърчат любопитството им и стремежа им към придобиване на нови знания.




