Информация за курса 11 – 12 септември 2020

Информация

Вторият курс беше проведен на 11 и 12 септември (петък и събота) в същия формат. В него взеха участие 28 учители по български език от 21 училища (две от които частни) от 9 различни града и 1 село.

Провеждане

Това е линкът към срещата в Зум:
https://us02web.zoom.us/j/83695021637?pwd=MUwrRnFBdnhSdE92anlFemlKbWtrdz09

Номер на срещата ID: 836 9502 1637
Парола: 389852

Времето за провеждане на курса е:

петък, 11 септември, 10:00-11:30 (лекции 1 и 2) и 12:00-13:30 (лекции 3 и 4)

събота, 12 септември, 10:00-11:30 (лекции 5 и 6) и 12:00-13:30 (лекции 7 и 8)

Входна анкета

Входната анкета показа, че повечето учители вече са запознати с приложения за видеовръзка и виртуална класна стая (над 95%), а предварителните очаквания са за практически насоки в ползването на технически средства, нови начини за поднасянето на материала и използването на езикови ресурси, както и възможностите за приложение на проектноориентираното обучение в учебния процес.

Самостоятелна работа – резултати

Курсът беше завършен от 22 учители. Предадените самостоятелни работи бяха оценени високо – 7 като отлични и 15 много добри. 

Тема на самостоятелната работа
Правоговорни дублети в съвременния български книжовен език
Диалектната лексика в моя роден град и разграничаването й от книжовния български език
Минало предварително време
Разработване на речник на фразеологизмите
Какъв езикът в социалните мрежи?
АКТИВНА И ПАСИВНА ЛЕКСИКА. „СЛОЖНИЯТ“ ЕЗИК В „ПОД ИГОТО“
Изследване на неологизмите в книгата на Йордан Радичков „Пупаво време“
Да бъдем изследователи!
СЪПОСТАВКА НА ЕЗИКА НА РАЗЛИЧНИ ПОКОЛЕНИЯ БЪЛГАРИ
ИЗГОТВЯНЕ НА РЕЧНИК НА ОСТАРЕЛИТЕ ДУМИ В ЛИРИКАТА НА БОТЕВ
УПОТРЕБА НА ЧУЖДИ ДУМИ В РАЗКАЗИТЕ НА ИВАН ВАЗОВ И ЙОРДАН ЙОВКОВ
Семантично-стилистична съпоставка на поемата “Хайдути” със стихотворението “На прощаване” от Христо Ботев
Звукови промени в думата
Бъдеще време в миналото
Минало страдателно причастие – форми, значение, употреба, примери
Неофициално общуване в социалните мрежи
Панагюрище
Фразеологизмите
ЗАЩО НЕ МОГА ДА СЕ ИЗРАЗЯВАМ?
УЧИЛИЩНИЯТ ЖАРГОН В 8. И В 12. КЛАС – ПРОЯВИ, УПОТРЕБА, ПРОИЗХОД, ДИНАМИКА
Нетикет: интернет етикет
Типове грешки, допускани най-често в ежедневната комуникация

Изходна анкета

Изходната анкета включва 8 въпроса за оценка на съдържанието, техническото изпълнение и полезността на курса с отговори от 0 до 5. Средните оценки варират между 4.27 и 4.73.

Как бихте оценили съдържанието на курса? (от 0 – лошо до 5 – отлично)4.64
Как бихте оценили техническото изпълнение на курса (Мудъл и Зум)? (от 0 – лошо до 5 – отлично)4.45
Курсът беше ли Ви интересен? (от 0 – изобщо не до 5 – много)4.45
Смятате ли, че курсът е полезен? (от 0 – изобщо не до 5 – много)4.27
Курсът включваше ли нова за Вас информация? (от 0 – изобщо не до 5 – много)4.45
Смятате ли, че изпълнението на самостоятелната работа ще Ви бъде полезно? (от 0 – изобщо не до 5 – много)4.45
Бихте ли препоръчали курса на свои колеги? (от 0 – изобщо не до 5 – много)4.73
Бихте ли се включили в друг курс на Института за български език? (от 0 – изобщо не до 5 – твърдо да)4.73

Последно модифициране: неделя, 4 октомври 2020, 06:45