Информация за курса 11 – 12 септември 2020
Информация
Вторият курс беше проведен на 11 и 12 септември (петък и събота) в същия формат. В него взеха участие 28 учители по български език от 21 училища (две от които частни) от 9 различни града и 1 село.
Провеждане
https://us02web.zoom.us/j/83695021637?pwd=MUwrRnFBdnhSdE92anlFemlKbWtrdz09
Номер на срещата ID: 836 9502 1637
Парола: 389852
Времето за провеждане на курса е:
петък, 11 септември, 10:00-11:30 (лекции 1 и 2) и 12:00-13:30 (лекции 3 и 4)
събота, 12 септември, 10:00-11:30 (лекции 5 и 6) и 12:00-13:30 (лекции 7 и 8)Входната анкета показа, че повечето учители вече са запознати с приложения за видеовръзка и виртуална класна стая (над 95%), а предварителните очаквания са за практически насоки в ползването на технически средства, нови начини за поднасянето на материала и използването на езикови ресурси, както и възможностите за приложение на проектноориентираното обучение в учебния процес.
Самостоятелна работа – резултати
Курсът беше завършен от 22 учители. Предадените самостоятелни работи бяха оценени високо – 7 като отлични и 15 много добри.
Тема на самостоятелната работа |
Правоговорни дублети в съвременния български книжовен език |
Диалектната лексика в моя роден град и разграничаването й от книжовния български език |
Минало предварително време |
Разработване на речник на фразеологизмите |
Какъв езикът в социалните мрежи? |
АКТИВНА И ПАСИВНА ЛЕКСИКА. „СЛОЖНИЯТ“ ЕЗИК В „ПОД ИГОТО“ |
Изследване на неологизмите в книгата на Йордан Радичков „Пупаво време“ |
Да бъдем изследователи! |
СЪПОСТАВКА НА ЕЗИКА НА РАЗЛИЧНИ ПОКОЛЕНИЯ БЪЛГАРИ |
ИЗГОТВЯНЕ НА РЕЧНИК НА ОСТАРЕЛИТЕ ДУМИ В ЛИРИКАТА НА БОТЕВ |
УПОТРЕБА НА ЧУЖДИ ДУМИ В РАЗКАЗИТЕ НА ИВАН ВАЗОВ И ЙОРДАН ЙОВКОВ |
Семантично-стилистична съпоставка на поемата “Хайдути” със стихотворението “На прощаване” от Христо Ботев |
Звукови промени в думата |
Бъдеще време в миналото |
Минало страдателно причастие – форми, значение, употреба, примери |
Неофициално общуване в социалните мрежи |
Панагюрище |
Фразеологизмите |
ЗАЩО НЕ МОГА ДА СЕ ИЗРАЗЯВАМ? |
УЧИЛИЩНИЯТ ЖАРГОН В 8. И В 12. КЛАС – ПРОЯВИ, УПОТРЕБА, ПРОИЗХОД, ДИНАМИКА |
Нетикет: интернет етикет |
Типове грешки, допускани най-често в ежедневната комуникация |
Изходна анкета
Изходната анкета включва 8 въпроса за оценка на съдържанието, техническото изпълнение и полезността на курса с отговори от 0 до 5. Средните оценки варират между 4.27 и 4.73.
Как бихте оценили съдържанието на курса? (от 0 – лошо до 5 – отлично) | 4.64 |
Как бихте оценили техническото изпълнение на курса (Мудъл и Зум)? (от 0 – лошо до 5 – отлично) | 4.45 |
Курсът беше ли Ви интересен? (от 0 – изобщо не до 5 – много) | 4.45 |
Смятате ли, че курсът е полезен? (от 0 – изобщо не до 5 – много) | 4.27 |
Курсът включваше ли нова за Вас информация? (от 0 – изобщо не до 5 – много) | 4.45 |
Смятате ли, че изпълнението на самостоятелната работа ще Ви бъде полезно? (от 0 – изобщо не до 5 – много) | 4.45 |
Бихте ли препоръчали курса на свои колеги? (от 0 – изобщо не до 5 – много) | 4.73 |
Бихте ли се включили в друг курс на Института за български език? (от 0 – изобщо не до 5 – твърдо да) | 4.73 |