Информация за курса 16 – 17 май 2020
Информация
Първият курс беше проведен на 16 и 17 май (събота и неделя) в четири сесии по 2 учебни часа. В него взеха участие 28 учители по български език от 27 училища от 10 града и 7 села.
Провеждане
Номер на срещата ID: 844 5617 9745
Парола: 386554
Времето за провеждане на курса е:
събота, 16 май, 10:00-11:30 (лекции 1 и 2) и 12:00-13:30 (лекции 3 и 4)
неделя, 17 май, 10:00-11:30 (лекции 5 и 6) и 12:00-13:30 (лекции 7 и 8)
Входната анкета показа, че повечето учители вече са запознати с приложения за видеовръзка и виртуална класна стая (над 90%), а предварителните очаквания са за практически насоки в ползването на технически средства, нови начини за поднасянето на материала и използването на езикови ресурси, както и възможностите за приложение на проектноориентираното обучение в учебния процес.
Самостоятелна работа – резултати
Курсът беше завършен от 24 учители. Предадените самостоятелни работи бяха оценени високо – 12 като отлични и 12 много добри.
Тема на самостоятелната работа |
Непознати думи в речниковия състав на учебника по български език за пети клас (Наблюдения върху художествените текстове към урочните единици) |
Запазен ли е Родопският говор? |
Речник на младежките сленгове |
Диалектната лексика на България |
Антоними в българския език и тяхното разпределение в антонимни групи – глаголи, съществителни имена, прилагателни имена и наречия |
Неологизмите в компютърните информациионни технологии |
Разработване на синонимен речник |
Пътешественици в езиковото пространство |
Рекламният език право в целта |
Изготвяне на речник на училищния жаргон чрез проект “Аз уча самостоятелно“ |
Редактиране на текст с допуснати разнородни грешки |
Наречието и неговата многозначност в българския език |
Земята - наш дом |
Изследване на езика в медиите |
Употреба на диалектна лексика при баба и дядо |
Употреба на фразеологични словосъчетания в СБЕ |
Фразеологични словосъчетания, свързани с части от човешкото тяло |
Нелични глаголни форми |
Употреба на разговорна лексика в медиите |
Творческа задача: Яворов и нашето съвремие |
Какви изразни средства използват младите в социалните мрежи |
Употреба на диалектна лексика и разграничаването й от книжовния български език |
Разработване на речник на фразеологизмите чрез метода на Боно |
Изготвяне на терминологичен речник от област „Биология“ |
Изходна анкета
Изходната анкета включва 8 въпроса за оценка на съдържанието, техническото изпълнение и полезността на курса с отговори от 0 до 5. Средните оценки варират между 4.57 и 4.91.
Как бихте оценили съдържанието на курса? (от 0 – лошо до 5 – отлично) | 4.91 |
Как бихте оценили техническото изпълнение на курса (Мудъл и Зум)? (от 0 – лошо до 5 – отлично) | 4.86 |
Курсът беше ли Ви интересен? (от 0 – изобщо не до 5 – много) | 4.86 |
Смятате ли, че курсът е полезен? (от 0 – изобщо не до 5 – много) | 4.91 |
Курсът включваше ли нова за Вас информация? (от 0 – изобщо не до 5 – много) | 4.59 |
Смятате ли, че изпълнението на самостоятелната работа ще Ви бъде полезно? (от 0 – изобщо не до 5 – много) | 4.77 |
Бихте ли препоръчали курса на свои колеги? (от 0 – изобщо не до 5 – много) | 4.86 |
Бихте ли се включили в друг курс на Института за български език? (от 0 – изобщо не до 5 – твърдо да) | 4.91 |