Информация за курса 16 – 17 май 2020

Информация

Първият курс беше проведен на 16 и 17 май (събота и неделя) в четири сесии по 2 учебни часа. В него взеха участие 28 учители по български език от 27 училища от 10 града и 7 села. 

Провеждане

Това е линкът към срещата в Зум:
https://us02web.zoom.us/j/84456179745?pwd=d1dyWTk5SXMzYUdVSllNMTFqZmg4UT09

Номер на срещата ID: 844 5617 9745
Парола: 386554

Времето за провеждане на курса е:

събота, 16 май, 10:00-11:30 (лекции 1 и 2) и 12:00-13:30 (лекции 3 и 4)
неделя, 17 май, 10:00-11:30 (лекции 5 и 6) и 12:00-13:30 (лекции 7 и 8)

Входна анкета

Входната анкета показа, че повечето учители вече са запознати с приложения за видеовръзка и виртуална класна стая (над 90%), а предварителните очаквания са за практически насоки в ползването на технически средства, нови начини за поднасянето на материала и използването на езикови ресурси, както и възможностите за приложение на проектноориентираното обучение в учебния процес.

Самостоятелна работа – резултати

Курсът беше завършен от 24 учители. Предадените самостоятелни работи бяха оценени високо – 12 като отлични и 12 много добри. 

Тема на самостоятелната работа

Непознати думи в речниковия състав на учебника по български език за пети клас

(Наблюдения върху художествените текстове към урочните единици)

Запазен ли е Родопският говор?

Речник на младежките сленгове

Диалектната лексика на България

Антоними в българския език и тяхното разпределение в антонимни групи – глаголи, съществителни имена, прилагателни имена и наречия

Неологизмите в компютърните информациионни технологии

Разработване на синонимен речник

Пътешественици в езиковото пространство

Рекламният език право в целта

Изготвяне на речник на училищния жаргон чрез проект “Аз уча самостоятелно“

Редактиране на текст с допуснати разнородни грешки

Наречието и неговата многозначност в българския език

Земята - наш дом

Изследване на езика в медиите

Употреба на диалектна лексика при баба и дядо

Употреба на фразеологични словосъчетания в СБЕ

Фразеологични словосъчетания, свързани с части от човешкото тяло

Нелични глаголни форми

Употреба на разговорна лексика в медиите

Творческа задача: Яворов и нашето съвремие

Какви изразни средства използват младите в социалните мрежи

Употреба на диалектна лексика и разграничаването й от книжовния български език

Разработване на речник на фразеологизмите чрез метода на Боно

Изготвяне на терминологичен речник от област „Биология“

Изходна анкета

Изходната анкета включва 8 въпроса за оценка на съдържанието, техническото изпълнение и полезността на курса с отговори от 0 до 5. Средните оценки варират между 4.57 и 4.91.

Как бихте оценили съдържанието на курса? (от 0 – лошо до 5 – отлично)4.91
Как бихте оценили техническото изпълнение на курса (Мудъл и Зум)? (от 0 – лошо до 5 – отлично)4.86
Курсът беше ли Ви интересен? (от 0 – изобщо не до 5 – много)4.86
Смятате ли, че курсът е полезен? (от 0 – изобщо не до 5 – много)4.91
Курсът включваше ли нова за Вас информация? (от 0 – изобщо не до 5 – много)4.59
Смятате ли, че изпълнението на самостоятелната работа ще Ви бъде полезно? (от 0 – изобщо не до 5 – много)4.77
Бихте ли препоръчали курса на свои колеги? (от 0 – изобщо не до 5 – много)4.86
Бихте ли се включили в друг курс на Института за български език? (от 0 – изобщо не до 5 – твърдо да)4.91


Последно модифициране: неделя, 4 октомври 2020, 06:39