EN
Начало » Новини » Насърчаване на интереса към четенето и българския език

Насърчаване на интереса към четенето и българския език

1

От 9 до 13 декември 2019 година за пети пореден път Институтът за български език при Българската академия на науките ще вземе активно участие в Националната седмица на четенето, част от изпълнението на Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността.

Институтът за български език предлага езикови задачи за пети, шести и седми клас, които могат да бъдат решавани както по традиционния начин, така и в интернет. Езиковите задачи „Опознай българския език!“ са формулирани върху кратък откъс от известно произведение или гатанка. Предназначението на езиковите задачи е да провокират интереса на българските ученици към четенето и българския език, като едновременно с това насърчат любопитството им и стремежа им към придобиване на нови знания.

По време на Националната седмица на четенето през 2018 година общо 4 590 души решиха езикови задачи в интернет, от които задачите за 5 клас – 1 844 души;  за 6 клас – 1 437 души; за 7 клас – 1 309 души. Отличните резултати при задачите за пети клас бяха 760, за шести – 499, а за седми – 500.

Езикови задачи за пети, шести и седми клас в интернет (2019 година)

Материали за преподавателите (2019 година):
Пети клас
Шести клас
Седми клас

 

На 11.12.2019 г. млади учени от Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ гостуваха с кампанията „Написаното остава. Пиши правилно!“ на училището за шампиони, отличено за най-красива сграда в България – СУ „Петко Рачов Славейков“, гр. Кърджали. В рамките на Националната седмица на четенето тук бе проведена викторина със задачи по български език, в която взеха участие ученици от 7. клас от СУ „Отец Паисий“, СУ „Йордан Йовков“ и СУ „Петко Рачов Славейков“. Организатор на събитието беше  РУО – Кърджали. Присъстваха началникът на РУО – Кърджали Гроздан Колев, началникът на отдел ОМДК в РУО – Кърджали Ангелина Костова, старшият експерт по чужд език и по майчин език Йоана Ташева, директори, учители и ученици от трите училища, които подкрепяха своите отбори.

Състезателите и от трите отбора показаха завидни знания по български език, комбинативност и креативност в мисленето и работа в екип. Но макар да беше и въпрос на малко шанс, тази игра, както всички, имаше своя победител – СУ „Йордан Йовков“. Награди имаше и за публиката, която получи възможност за участие в състезанието не само като зрител. Присъстващите бяха запознати с ресурсите и новите игри, които се предлагат на страницата на Института за български език. От своя страна ние бяхме силно впечатлени не само от базата на училището домакин, но и от духа на учещите и работещите в него, защото само истински родолюбци имат в кабинета си по история автентично черешово топче.

➥ Галерия

 

Езиковите задачи са разработени в рамките на проекта на Института за български език „Написаното остава. Пиши правилно!“, част от програмата  „Образование с наука“  на Министерството на образованието и науката и Българската академия на науките.